•        Contactează-ne: +40 770 761 256
Spre site-ul Swimathon Oradea

Swimathon
un eveniment prin care companiile, organizațiile, grupurile de inițiativă și persoanele fizice pot desfășura campanii de strângere de fonduri pentru susținerea unor inițiative/cauze/proiecte diverse de implicare în comunitate

145

Proiecte

2025

Înotători

860

Total km înotaţi

7590

Persoane implicate

1.099.021

Sumele strânse (lei)

Swimathon este un eveniment de strângere de fonduri organizat de Mișcarea Fundațiilor Comunitare în mai multe orașe din România (București, Iași, Cluj-Napoca, Târgu-Mureș, Oradea, Bacău, Ploiești) prin care companiile, organizațiile, grupurile de inițiativă și persoanele fizice pot desfășura campanii de strângere de fonduri pentru susținerea unor inițiative/cauze/proiecte diverse de implicare în comunitate.

Având la bază un mecanism atractiv și creativ Swimathon oferă ocazia perfectă să te implici și să faci parte din schimbarea pe care ți-o dorești în comunitate. Lucrurile se mișcă, dacă faci valuri!

Mecanismul de strângere de fonduri este unul simplu și se desfășoară în trei etape obligatorii și o a patra opțională:

  1. Înscrierea proiectelor și a cauzelor de către grupuri de inițiativă, organizații și companii (promotori)
  2. Înscrierea înotătorilor / echipelor de înotători care în ziua evenimentului vor înota pentru cauza aleasă.
  3. Înscrierea susținătorilor care oferă o sumă de bani pentru fiecare lungime de bazin înotată sau o sumă fixă. Susținătorii sunt atrași în urma sub-campaniilor derulate de către înotători cu sprijinul activ al echipelor de proiect.
  4. Înscrierea ambasadorilor (*Opțional)Susține una din cauzele înscrise! Fii Ambasador Fundraiser pentru proiectul care îți place cel mai mult și contribuie la strângerea fondurilor necesare pentru implementarea lui.

Swimathon 2013

Swimathon 2014

Swimathon 2015

Swimathon 2016

Swimathon 2017

Swimathon 2018

Swimathon 2019

Swimathon 2020


Regulament Swimathon Oradea

1. Cadru general de desfășurare a Swimathon Oradea 2021

1.1 Swimathon este un mecanism de strângere de fonduri iniţiat de Mişcarea Fundaţiilor Comunitare din România şi implementat de şapte Fundaţii Comunitare (Bacău, Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Ploieşti, Târgu-Mureş şi Oradea). Mecanismul este dezvoltat în jurul unui eveniment de înot deschis pentru companii, persoane fizice, organizații şi grupuri de inițiativă (numite mai departe echipe de proiect) care doresc să se implice în viaţa comunităţii prin susţinerea unor cauze cu impact micro sau macro-comunitar. Fundaţia Comunitară Oradea este organizator local al evenimentului.

1.2 Campania Swimathon se desfășoară în 3 etape:
Etapa 1: Înscrierea proiectelor/cauzelor
Etapa 2: Înscrierea înotătorilor/echipelor de înotători și a ambasadorilor
Etapa 3: Înscrierea susținătorilor pentru înotători/cauze/proiecte

1.3 Fiecare echipă de proiect şi înotătorii/echipele de înotători joacă şi rolul de fundraiser – vor dezvolta campanii de atragere de fonduri pentru proiectul propus/susţinut, iar aceste campanii vor fi validate de echipa de organizare Swimathon. La cerere, Fundaţia Comunitară Oradea poate asigura consultanță pentru dezvoltarea acestora.

1.4 Descrierea etapelor campaniei Swimathon:

Etapa 1 – Înscrierea proiectelor

Echipele de proiect care doresc să strângă fonduri pentru susținerea unor proiecte/cauze, le vor înscrie pe pagina web a Fundației Comunitare Oradea. Acestea vor fi validate de către organizator și vor fi apoi vizibile pe site-ul evenimentului pentru:

  • înotătorii/echipele de înotători care vor putea alege cauza pentru care vor să înoate;
  • ambasadorii care vor putea alege cauza pentru care vor să strângă fonduri;
  • susținătorii care vor face donații direct pentru cauze/proiecte sau pentru înotători (sumele fiind direcționate implicit către cauzele pe care aceștia le susțin).

Toate proiectele care vor atinge targetul de fundraising de 3000 lei se califică automat pentru a participa la evenimentul sportiv Swimathon 2021 în data de 28 august 2021 la Bazinul Crișul Oradea.

În situația în care, inițiatorii proiectelor nu vor atinge targetul de 3000 lei, alocarea culoarelor se va realiza în ordine descrescătoare a sumelor adunate în limita a 10 proiecte.

În situația în care, toți inițiatorii proiectelor vor atinge targetul de 3000 lei, toate proiectele vor fi acceptate pentru a participa la eveniment și li se va aloca culoar de concurs.

Atât Fundația Comunitară Oradea cât și promotorii proiectelor/cauzelor vor căuta să identifice înotători și să promoveze proiectele/cauzele în vederea strângerii de donații și sponsorizări.

Fiecare proiect validat are la dispoziție, cel puțin un culoar de înot care va fi ocupat de către o echipă de înotători de maxim 5 persoane.

Etapa 1 se va desfășura până la data de 21.07.2021 – ora 23:59.

Etapa 2 – Înscrierea de înotători / echipe de înotători

  • Înscrierea de ambasadori

Înotătorii (care vor juca și rolul de fundraiseri) se vor înscrie pentru a înota pentru proiectele validate:

  • La înscriere, fiecare înotator va achita o contribuţie comunitară de participare la eveniment, pentru care va primi o cască de înot personalizată cu sigla Swimathon, medalie de participare şi diploma de participare; înotătorii au posibilitatea de a-şi aduce aportul personal cauzei susţinute şi prin mărirea contribuţiei comunitare, selectând una din opţiunile prezentate în tabelul de mai jos;
  • Contribuţia va fi achitată o singură dată pentru întregul eveniment, indiferent de numărul probelor la care va participa înotătorul;
  • Reprezentanții direcți ai echipelor de proiect, individual sau în ștafetă, au prioritate în ocuparea culoarelor;
  • Într-o echipă se pot înscrie minim 2 și maxim 5 înotători;
  • În principiu, 4 ore vor fi alocate echipelor;
  • Va câștiga echipa care va parcurge cele mai multe lungimi de bazin în 40 de minute.

Contribuţii comunitare la înscrierea inotătorilor (se aplică doar acestora):

  • Kit înscriere înotător -75 lei include: cască silicon, personalizată cu sigla Swimathon, medalia de participare, diploma de participare.


Recomandari pentru ECHIPE = ȘTAFETE:
- Înotătorii înoată fiecare câte 1 lungime de bazin, urmând a se roti în acest mod până la epuizarea celor 40 de minute alocate unei echipe (ștafetă), pentru a înota astfel cât mai multe lungimi de bazin (exemplu pentru o echipa formată din 5 membri: primul înotător parcurge 1 lungime de bazin, după care face o pauză până restul de 4 înoată fiecare câte 1 lungime, iar acest sistem de rotire se respectă până la epuizarea celor 40 de minute alocate).

Perioadă înscriere înotători/echipe: 21.07.2021 – 22.08.2021 – ora 23:59 în limita numărului de culoare disponibile în cele 4 ore ale evenimentului (în 4 ore sunt disponibile 32 de culoare adică 8 culoare/bazin x 4 ore). Pe site-ul Fundației Comunitare Oradea se va anunța din timp dacă ne apropiem de epuizarea acestora.

Ambasadorii sunt persoane care nu vor participa la concursul de înot însă vor juca rolul de fundraiseri și se vor înscrie  pentru a strânge fonduri pentru proiectele validate.

Perioadă înscriere ambasadori: 21.07.2021 – 27.08.2021 – ora 23:59

 

Etapa 3 – Înscrierea susţinătorilor pentru înotători/cauze/proiecte

Susținătorii vor dona sume de bani fixe pentru întreaga evoluție a acestora la eveniment (exemplu: 100 lei/evoluție sau 200 lei/evoluție etc). În cazul ștafetelor, susținerea financiară va fi acordată întregii echipe.

Susținătorii vor fi atrași în urma sub-campaniilor derulate de către înotători cu sprijinul activ al echipelor de proiect și în urma promovării evenimentului de către Fundația Comunitară Oradea.

Înscrierea susținătorilor se face prin completarea unui angajament de plată, donaţiile fiind direcţionate către Fundația Comunitară Oradea care, ulterior, le va redirecţiona către fiecare cauză/proiect în parte, în limita sumelor obţinute de ace(a)sta.

Perioada înscrierii susținătorilor: de la validarea primei cauze/primului proiect până la 28.09.2021 – inclusiv la locul evenimentului unde vă așteptăm în numar cât mai mare!

1.5 Încheierea procesului de strângere de fonduri

Sumele completate în angajamentele de plată înregistrate on-line de către susținători vor fi achitate cel târziu până la data de 30.09.2021.

1.6 Acordarea de finanțări

Sumele strânse pentru fiecare proiect vor fi direcționate de către Fundația Comunitară Oradea către echipele de proiect iniţiatoare în baza unui contract de finanţare nerambursabilă. Finanţările vor fi acordate după încheierea procesului de strângere de fonduri, calendarul final fiind agreat pentru fiecare caz în parte. Organizatorul va reține 15% din totalul sumelor strânse pentru fiecare proiect în vederea acoperirii unei părți din costurile de organizare a evenimentului.

1.7 Implementarea proiectelor

Perioada de implementare a proiectelor va fi agreată pentru fiecare caz în parte, termenele şi condițiile de raportare fiind specificate în contractul de finanţare nerambursabilă menționat la punctul anterior. La finalul perioadei de implementare echipele de proiect vor trebui să întocmească şi prezinte Fundaţiei Comunitare Oradea un raport financiar și narativ privitor la implementarea proiectului.

1.8 Termeni și condiții Swimathon Oradea

1.8.1 Înscriind un proiect/o cauză pe site-ul www.fundatiacomunitaraoradea.ro, echipele de proiect vor fi de acord cu următoarele:

  • Regulamentul Swimathon 2021;
  • decizia de validare a proiectului de către organizator;
  • reținerea a 15% din totalul sumelor strânse în urma campaniei, reprezentând costuri administrative şi organizatorice.

Datele de contact vor fi păstrate strict confidenţial pentru uzul intern al Fundației Comunitare Oradea și nu vor fi transmise unei terțe părți fără acordul echipelor de proiect.

1.8.2 Înscriindu-se pe site-ul nostru – www.fundatiacomunitaraoradea.ro, înotătorii vor fi de acord cu următoarele:

  • regulamentul Swimathon 2021;
  • decizia de validare a înscrierii înotătorului/echipei de către organizator – Fundația Comunitară Oradea;
  • reținerea a 15% din totalul sumelor strânse în urma campaniei, reprezentând costuri administrative şi organizatorice.

Datele de contact vor fi păstrate strict confidenţiale pentru uzul intern al Fundației Comunitare Oradea și nu vor fi transmise unei terțe părți fără acordul înotătorilor.

1.8.3 Înscriindu-se pe platforma fundatiacomunitaraoradea.ro în secțiunea „Swimathon”, susținătorii vor fi de acord cu următoarele:

  • regulamentul Swimathon 2021;
  • suma donată va fi direcționată sub forma unui grant spre proiectul reprezentat de înotătorul susținut;
  • reținerea a 15% din totalul sumelor strânse în urma campaniei, inclusiv din suma donată de către susținător, reprezentând costuri administrative şi organizatorice.

Datele de contact vor fi păstrate strict confidenţiale pentru uzul intern al Fundației Comunitare Oradea și nu vor fi transmise unei terțe părți fără acordul susținătorului.

Procentul de 15% menţionat mai sus şi reprezentând costuri administrative şi organizatorice ale Fundaţiei Comunitare Oradea se înţelege a fi reţinut o singură dată pentru fiecare cauză/proiect, din totalul sumei obţinute de ace(a)sta în urma evenimentului.

2. Regulamentul privind campaniile de strângere de fonduri

2.1 Pot înscrie proiecte în Swimathon Oradea, urmând să strângă fonduri pentru aceste proiecte, următoarele categorii: companii, persoane fizice, grupuri de iniţiativă şi organizaţii.

2.2 Pentru înscrierea proiectelor, va fi completată secţiunea Înscriere proiect.

2.3 Obiectivul financiar minim de strângere de fonduri pentru fiecare proiect înscris este de 3.000 de lei.

2.4 Înscrierea proiectului va fi validată numai după completarea şi trimiterea formularului de înscriere, proiectul devenind vizibil doar după validare.

2.5 Fiecare proiect validat va fi reprezentant în cadrul evenimentului Swimathon de înotători fundraiseri – individuali sau ştafetă/echipă. Aceştia se vor înscrie completând secţiunea Înscriere înotători.

2.6 Ştafetele vor fi alcătuite din maxim 5 înotători fundraiseri care se vor organiza ca echipă de înotători înainte de înscrierea online, obţinând şi acordul echipei de proiect. Organizatorul se va asigura că cele două părţi vor comunica în vederea stabilirii acestui acord.

2.7 Pentru fiecare proiect înscris la Swimathon, organizatorul pune la dispoziţie un culoar, din care unul obligatoriu va fi ocupat de o echipă de înotători fundraiseri de maxim 5 persoane.

2.8 Înotătorii fundraiseri şi echipele de înotători fundraiseri vor fi validaţi de către Fundaţia Comunitară Oradea. Înotătorii independeţi sau în ştafete au nevoie şi de acordul echipelor de proiect. Ulterior, profilul înotătorilor şi al ştafetelor vor deveni vizibile pe site la secțiunea Înotători.

2.9 La înscriere, au prioritate înotătorii fundraiseri propuşi de echipele de proiect, restul înotătorilor urmând să se înscrie în funcţie de locurile rămase disponibile, alocate în ordinea înscrierii.

2.10 Înotătorii fundraiseri independenţi de echipele de proiect au următoarele opţiuni de înscriere:

  • pot forma o echipă pentru a înota în ştafetă, obţinând în prealabil acordul şi susţinerea echipelor de proiect;
  • pot contacta o ştafetă deja alcătuită, solicitând înscrierea în cadrul acesteia.

2.11 Fiecare înotător fundraiser va estima la înscriere numărul de lungimi de bazin pe care le va înota în cadrul evenimentului. În cazul ştafetei, estimarea se va face însumând numărul lungimilor aproximate, înotate de către membrii acesteia. După încheierea evenimentului, numărul de lungimi estimate vor fi echivalate cu numărul de lungimi reale înotate.

2.12 Înotătorii individuali fundraiseri, respectiv ştafetele de înotători fundraiseri înscrise în Swimathon vor putea fi susţinute completând formularul de la secțiunea Înscriere susţinător.

2.13 Susţinătorii vor putea sa completeze un anagajament de plată sau vor putea dona direct în contul fundaţiei, utilizând butonul “Donează” de pe platforma online. Donaţiile vor putea fi efectuate şi în timpul evenimentului, în baza unei chitanţe. Formularul “Înscriere susţinător” reprezintă un angajament de plată, plata efectivă putând fi realizată oricând după completarea formularului pana la data limită de 30.09.2021.

2.14 În angajament, susţinătorul poate opta pentru oferirea unei sume fixe, pentru întreaga evoluţie în eveniment (de ex. 100 lei, 200 lei etc.). În cazul ştafetelor, susţinerea va fi acordată întregii echipe, pe baza estimărilor însumate ale înotătorilor, respectiv se poate oferi o sumă fixă.

Plăţile vor fi realizate prin următoarele modalităţi:

  • Prin bancă. Date bancare Fundaţia Comunitară Oradea, CIF 31511820, cont bancar IBAN RO35 BACX 0000 0021 8191 4001 deschis la Unicredit Bank Oradea, cu menţiunea pe OP “Contribuţie Swimathon pentru înotătorul / echipa / proiectul _____________________”
  • Plată în numerar la sediul Fundaţiei (str. Republicii nr. 30, Oradea, Crișul Shopping Center, Etaj 2, Comuniteca) sau în cadrul evenimentului, în ambele cazuri fiind emisă şi chitanţă.

La solicitarea susţinătorilor persoane juridice vom putea încheia un contract de sponsorizare.

2.15 Sumele prevăzute în angajamentele de plată vor fi achitate până la 30.09.2021.

2.16 Fundaţia Comunitară Oradea va centraliza angajamentele de plată şi va trimite echipelor de proiect informări periodice privind sumele achitate.

2.17 După eveniment, Fundaţia Comunitară Oradea va furniza o situaţie actualizată a sumelor achitate.

3. Regulamentul sportiv privind desfășurarea evenimentului Swimathon Oradea

În data de 28 august 2021 vom organiza un eveniment sportiv la Bazinul Crișul Oradea, cu un număr de maxim 180 de înotători care să ne permită un format de competiție care să respecte regulile de distanțare social impuse. 

Accesul susținătorilor în incinta bazinului va fi permis doar după prezentarea certificatului de vaccinare COVID-19 sau a unui test COVID-19 negativ nu mai vechi de 48 de ore. 

3.1 Fundația Comunitara Oradea va valida sau invalida înscrierea înotătorilor care vor participa la evenimentul Swimathon Oradea din 28 august 2021 (ziua competiției).

3.2 La eveniment pot înota si minori, cu vârsta intre 10 și 13 ani, care sunt practicanți ai înotului sub îndrumarea unui antrenor/instructor de înot în cadrul unui club sportiv.

3.3 Accesul înotătorilor participanți la competiție va fi posibil numai după instructajul privind siguranța înotătorilor, realizat de organizator, respectiv după completarea unui formular-declarației pe proprie răspundere.

3.4 Stilul de înot impus, este procedeul Craul .

3.5 Înotătorii trebuie să poarte echipament corespunzător (costum de baie adecvat, casca de înot oficială a evenimentului, ochelari de înot). 

 3.6 Fiecare înotător va face dovada achitării contribuției comunitare de înscriere (în schimbul căreia va primi cel puțin casca de înot personalizată cu sigla Swimathon, medalie de participare și diploma de participare.

3.7 Organizatorul își rezervă dreptul de a anula evenimentul, dacă condițiile sociale nu vor permite organizarea in condiții de siguranță.

3.8 Startul în prima probă va fi dat la ora 09.00. 

3.9 Utilizarea labelor, palmarelor, plutitoarelor sau a plutelor  NU este permisă.

3.10 Înscrierea participanților la competiție  se va face pe propria răspundere, organizatorii neasumându-și nici o răspundere privind starea de sănătate a participanților la competiție. Pentru aceasta, fiecare participant trebuie să semneze o declarație pe proprie răspundere privind participarea la competiție. Pentru minori, declarația va fi semnată de un părinte sau tutore. La cerere puteți primi declarația completată cu datele personale pe e-mail înainte de prezentarea la competiție.

3.11 Numărul înotătorilor este limitat la 180 de persoane. Înotătorii vor fi acceptați in ordinea înscrierii pe principiul „primul venit primul servit” cu condiția ca înotătorul înscris sa îndeplinească integral cerințele de eligibilitate de la punctul 3.2 sau 3.3 al prezentului regulament.


logo fundatia comunitara oradea

Newsletter

Fii la curent cu implicarea în comunitate

Numele și adresa ta de e-mail vor fi folosite numai pentru a-ți trimite informații despre activitățile noastre.