Grădina mea

By Maria Ursu
|
By Maria Ursu
|

Grădinița nr.20

Grădinița 20

Practicarea grădinăritului în instituțiile de învățământ primar și preșcolar contribuie la îmbunătățirea abilităților cognitive și sociale ale copiilor. Asta am observat pe parcursul întregului an, cât timp s-a pus accentul pe educația de mediu abordată mai mult din perspectivă practică, în cadrul programului Plantropolis.

Activitățile de grădinărit la treapta preșcolară și școlară duc la o îmbunătățire semnificativă a interacțiunilor sociale, a abilităților de lucru în grup și a abilităților cognitive. În special, pe măsură ce copilașii lucrează în grădină cu alți oameni, cum ar fi părinții sau doamnele educatoare, ei învață să acorde atenție, să asculte și să urmeze indicații pentru a obține cele mai bune rezultate.

Grădinăritul pentru copii este o introducere minunată, lentă și distractivă în lumea științei, în special botanica, biologia și chimia. Când copiii își plantează primele semințe, devin curioși despre ce se va întâmpla în continuare. Își fac propria lor ipoteză și monitorizează progresul în fiecare zi. Fără să-și dea seama, copiii învață etapele de bază ale procesului științific. Învață despre impactul razelor solare și al apei asupra creșterii unei plante. Învață ce plante au nevoie de mai multă lumină solară, care au nevoie de mai puțină apă și cât durează pentru a crește. Grădinăritul oferă lecții minunate de știință și fac copiii să îndrăgească natura.

Grădinăritul ne învață ce este răbdarea. Copiii au oportunitatea să învețe ce înseamnă să aibă răbdare atunci când așteaptă ca florile și legumele lor să crească. Asteptarea face de fapt momentul mult mai special. Cei mici învață că semințele lor au nevoie de grijă în fiecare zi pentru a deveni plante sănătoase. Un rol foarte important al activităților de grădinărit de la o vârstă fragedă este că prin jocuri educative de grădinărit se facilitează calea prin care copiii percep altfel importanța îngrijirii mediului. Conectându-se cu natura își dau seama cât este de important să aibă grijă de planetă dacă doresc ca grădina lor să crească și să aibă roade bogate.

La grădinița nr. 20 s-a evidențiat importanța grădinăritului, iar implicați au fost nu doar cei mici, ci și părinții. Continuitatea dintre ce învață la grădiniță și ce fac acasa este extrem de importantă pentru fixarea noilor informații, de aceea s-a insistat pe implicarea părinților și activitatea a ieșit mai mult decât minunată. O altă activitate specială pe care au desfășurat-o a fost picnicul în natură cu produse culese direct din grădină.

Proiectul este finanțat prin programul Plantropolis, conceput de Fundația Comunitară Oradea, sponsorizat de Russmedia Romania, cu sprijinul VPK Packaging Salonta, Eco Bihor, Eltex Recycling și implementat în colaborare cu Asociația Grund Community- Grund School.

Evenimentele noastre

Am apreciat oameni și proiecte care dezvoltă comunitatea

Am organizat Gala Comunității Bihorene, evenimentul în cadrul căruia au fost celebrați oamenii și…

Transformă în realitate proiecte de viitor. Susține-le la Gala Comunității Bihorene

V-am promis că revenim cu vești importante despre Gala Comunității Bihorene. Ne ținem de cuvâ…
Swimathon 2021
|

Swimathon 2021

Ediția din 2021 a Swimathon a avut loc la Bazinul Crișul din Oradea, cu respectarea tuturor norme…

Fundatia Comunitara Oradea
Fundaţia Comunitară Oradea este o organizaţie nonguvernamentală, apolitică şi neafiliată religios.
Subscribe la newsletter-ul #FacemBine

Urmărește-ne pe rețelele de socializare

Copyright © . Toate drepturile rezervate Fundația Comunitară Oradea.
Made with ❤️ by the
NRGO Web Design team.